“Sudah Brcer4i taIak Satu Dmahkmah Rendah Syariah Gombak Semalam” Statu Terkini Noh Dan Mizz Nina

Pasangan selebriti Mizz Nina dan Noh Salleh dikatakan sudah bercer4i taIak satu di Mhkamah Rendah Syariah Daerah Gombak Timur, di sini, semalam.

Sumber Harian Metro berkata, pasangan itu terlebih dulu memfailkan percer4ian pada 14 Jun lalu di mhkamah sama.

Difahamkan, percer4ian mereka di bawah kod k3s 055 iaitu permohonan lafaz taIak dengan kebenaran mhkamah.

Sementara itu, cubaan Harian Metro mendapatkan kenyataan daripada Mizz Nina tidak berjaya apabila mesej dihantar tidak berbalas.

 

Terdahulu, seorang pengguna Twltter @thentang membuat ciapan berkenaan perkara itu yang kemudiannya memetik nama penyanyi kumpulan Hujan itu selepas ditanya pengguna lain.

“Makin takut nak kahwin bila dengar orang cer4i-berai ni. Hari ini (semalam) pasangan selebriti yang punyalah baik depan media bercer4i pula pagi tadi dekat Mhkamah G0mbak Timur. Tapi berita tak ‘cover’ pula.

Sebelumnya, akhbar ini melap0rkan Noh, 37, atau nama sebenarnya Mohammad Noh Salleh menafikan mengenai desas-desus keretakan rumah tangganya yang bertebaran di media sos!al pada 13 Julai lalu.

“Entahlah, tiada k0men. Korang semua kena tipu…good luck (selamat berjaya),” katanya ketika ditemui media.

Kemudian, beberapa hari selepas itu Mizz Nina, 42, atau nama sebenarnya Shazrina Azman memuat naik hantaran di Instagram yang seolah-olah memberi bayangan dia sedang melalui saat-saat sukar hingga mengundang pelbagai reaksi netizen.

Masih mengunci mulut mengenai d4kwaan rumahtangganya dengan Noh, ruangan komen dipenuhi dengan ucapan mendoakan yang terbaik buat Mizz Nina.

Pasangan itu mendirikan rumah tangga pada 2 Julai 2011. Sekitar April lalu, pasangan itu memperkenalkan Musa sebagai anak angkat bagi menyerikan rumah tangga mereka.

Sumber : HMetrot

“Kalau Aku Tiba-Tiba Ma.ti, Tolong Jaga Nina & Musa Untuk Aku,” – Noh Salleh.

“Dah 37 dah umur kau dik. Alhamdulillah. Dapat hidup sampai hari ini. Terima kasih semua. Buat kalian, kaum keluarga sanak saudara, sahabat kawan, kalian yang mengenali saya, bala keluarga besar Raingers Riot Kidz Hikari, aku sayangkan semua.

“Semoga wujudnya saya selama 37 tahu ini membawa banyak kebaikan daripada kebur0kan. Semoga wujudnya saya didunia ini selama ini mendatangkan lebih banyak memori yang manis dan bermakna kepada semua yang bertembung berkenalan secara langsung dan tidak langsung.

“Semoga lahirnya saya daripada kandungan ibu saya, sedikit sebanyak membuatkan dunia ini lebih indah daripada kehancuran. Saya manusia biasa yang tidak akan jauh dari melakukan d0sa dan kesalahan,” tulisnya dalam satu hantaran di Instagram.

Katanya lagi, sebagai manusia biasa, dia juga tidak dapat lari daripada melakukan kesilapan.

Penyanyi lagu, Angin Kencang ini turut memaklumkan dia juga sering kali memikirkan mengenai soal kem4tian hampir setiap hari.

Lantaran itu, dia memohon maaf andai dirinya pernah menyakiti hati mana-mana pihak.

“Saya tahu saya banyak menyakitkan hati ramai orang tapi saya sudah lakukan yang terbaik untuk tidak. Mohon maafkan semua cac4t cela saya akhlak lisan kelakuan saya.

“Walaupun saya selalu lafazkan ungkapan “live forever” tapi realitinya setiap hari saya fikirkan kematian saya. Terlalu banyak kekec3waan dan penyesalan yang saya go thru dalam 37 tahun ini,” kongsinya lagi.

Dikesempatan itu juga, Noh mengakui berasa bertuah kerana dikurniakan orang-orang yang sentiasa membimbingnya menuju ke arah kebaikkan.

“Tapi yang pasti, selama 37 tahun ini saya di guide oleh Tuhan sepenuhnya dan di kelilingi oleh orang orang yang baik hati dan penyayang seperti anda semua.

“Semoga Allah terus merahmati kita semua. Kalau aku tiba2 mati dalam masa terdekat ni, tolong jaga Nina & Musa untuk aku. Aku mohon. 37 tahun pada 15 march 2022,” ujarnya lagi.

Meninjau di ruangan k0men, rata-rata peminat dan rakan selebriti nyata tersentuh membaca nukilan tersebut selain turut menitipkan ucapan hari lahir buat Noh.

Sekadar informasi, Noh telah mendirikan rumah tangga bersama bekas penyanyi dan aktivis kemanusiaan, Mizz Nina pada tanggal 1 Julai 2011.

Malah, pada awal bulan lalu, pasangan ini mengumum mereka telah pun mengambil seorang anak angkat yang diberi nama musa.

Sedikit trivia Noh Salleh

Mohammad Noh bin Salleh (lahir 15 Mac 1985) atau lebih dikenali sebagai Noh Hujan atau Noh Phrofile merupakan seorang penyanyi dan pemuzik Malaysia. Beliau terkenal sebagai vokalis dan gitaris utama kumpulan muzik rock Malaysia, Hujan. Beliau juga merupakan seorang penyanyi hip hop dahulu kerana pernah menganggotai kumpulan MIX sekitar tahun 2004 hingga 2006, dan sempat melancarkan album Mula Dari Dulu yang diterbitkan oleh Cat Farish.

Noh memulakan kerjaya awalnya dalam bidang muzik sebagai penyanyi hip hop dan menubuhkan kumpulan MIX bersama tiga rakannya, Asyraf Hardy, MC Wayne dan Ogie. Mereka mengikat k0ntrak dengan syarikat rakaman Cat Presents Productions milik Cat Farish dan muncul bersama album Mula Dari Dulu pada 2006. Mereka kemudiannya dibubarkan kerana Noh memberikan tumpuannya kepada kumpulan Hujan. MC Wayne selepas itu pulang ke Sarawak dan menjadi deejay radio Cats FM.

Selepas MIX dibubarkan, Noh bersama pemain gitar Coco, Mohd Hezry Mohd Hafidz atau lebih dikenali sebagai AG Coco menubuhkan kumpulan Hujan. Hujan ditubuhkan pada 2005 selepas Noh memuatnaik beberapa demonya di Myspace, yang kemudian dikesan oleh AG Coco yang membawanya kepada pended4han media arus perdana. Di awal kemunculan Hujan, mereka banyak dipengaruhi oleh jazz dan rock dalam penulisan lagu.

Di luar Hujan, Noh menubuhkan kumpulan Da Vagabonds yang dianggotai oleh dirinya sendiri sebagai vokalis, Heri Hamid (gitar), Alea Sutan (bes) dan Irfan Iskandar (dram), kumpulan ini melancarkan album pertama mereka pada 2013. Kerjaya solo Noh bermula dengan Angin Kencang pada Julai 2014.

Noh berduet bersama kumpulan folk Indonesia, Mustache and Beard menerusi lagu “Batas Mimpi”.

Noh berkahwin dengan penyanyi dan bekas anggota kumpulan hip-hop Teh Tarik Crew, Shazrina Azman atau lebih dikenali sebagai Mizz Nina pada 1 Julai 2011.

Noh dalam video Kisah Inspirasi Noh Salleh yang dimuatnaiknya di YouTube mendedahkan bahawa beliau pernah cuba untuk menag!h d4d4h, namun cinta Mizz Nina padanya telah menyelamatkannya daripada penyalahgunaan d4d4h

Beliau muncul dengan single “Debu Bercahaya” pada April 2019, yang diinspirasikan dari kisah tragedi yang menimpa rakan baik beliau sendiri. Lagu ini mengambil masa empat tahun untuk disiapkan.

Sumber: Instagram Noh Salleh via coretan.diariviral,com

Leave a Comment